Aankomst in Buenos Aires

1 januari 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Onze aankomst bij onze studio in Buenos Aires verliep iets anders dan verwacht. We hadden de studio geboekt via Booking.com. Het was geen hotel met receptie, dagelijkse schoonmaak en dat soort dingen, maar een vakantiewoning in een appartementencomplex. Vooraf hadden we via de mail contact gehad met ene Fernando om afspraken te maken over het tijdstip van aankomst. Er zou iemand zijn om ons op te vangen. Onze vlucht was eerder aangekomen en we werden drie kwartier voor de afgesproken tijd door de taxi afgezet bij een modern appartementencomplex. De portier liet ons binnen en vroeg of wij Juliette waren. Nee, wij hebben gereserveerd onder de naam Braber. Hierop verwees hij ons door naar een meisje van rond de 20 dat ineens opdook vanachter de liften. Ze sprak nauwelijks, ging ons voor naar een studio op de derde verdieping, liet ons binnen, gaf ons de sleutel, vroeg nog een keer OK? en verdween weer. De studio was opvallend royaal ingericht voor een vakantiewoning. De boekenkasten waren goed gevuld met boeken en allerlei sierwerkjes. Wat wel een beetje slordig was, was dat we in allerlei kastjes documenten en notities van eerdere bewoners tegenkwamen, maar de studio zag er verder wel schoon uit, dus daar maakten we verder geen probleem van. Onze eerste dag in Buenos Aires hebben we het rustig aan gedaan. We moesten nog bijkomen van de nachtvlucht en wennen aan de warmte (35 graden). Het dakterras met zwembad hadden we dan ook al snel gevonden. De volgende ochtend hadden we lekker uitgeslapen en op ons gemakje ontbeten. Daar waren we net mee klaar toen de bel ging. Een onbekende man vertelde ons in het Spaans dat er een vergissing was gemaakt met de sleutel en dat dit niet ons appartement was. We lieten de man met onze Fernando bellen. Deze zou er aan komen. De man vertelde ons dat we 5 minuten hadden om onze spullen te pakken en naar een andere studio te verhuizen. Vijf minuten later werd er weer gebeld. Het was Fernando. Hij bevestigde dat we al een dag lang in het apartement van een wildvreemde hadden gebivakkeerd. Hij had voor ons een sleutel achtergelaten bij de portier en was al verbaasd geweest dat die niet was opgehaald. Hij bracht ons naar onze eigen studio, die er ongeveer hetzelfde uitzag, maar dan met de sobere inrichting van een vakantieappartement. Hij legde uitgebreid uit hoe alles werkte. Dat had voor ons niet gehoeven, want we hadden de afgelopen dag alles al zelf uitgevonden en ook al uitgebreid van het zwembad genoten.