Last tango in Buenos Aires

1 februari 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Genoeg gerelaxt! Woensdagavond stappen we aan boord en een uurtje later zijn we weer in het bruisende Buenos Aires. Ons hotel ligt natuurlijk in onze favo uitgaanswijk Palermo. We gaan naar Sheldon waar die avond een live optreden is. Het is een leuk café met oosterse lampen, Chinees behang, Zuid Amerikaanse vloertegels en retro meubels. De patio is versierd met veel lichtjes en planten. We genieten op de patio - waar ook het podium en de tafels en stoelen staan - van een jazz optreden.

In een stad als Buenos Aires kan natuurlijk goed gewinkeld worden! Dat vieren we 's avonds in een Peruaans restaurantje Chan Chan aan de andere kant van de stad. Chan Chan kennen we nog van vorig jaar, dus we weten dat we om 22.00 uur binnen moeten zijn. Vanaf 22.15 staat er rij die pas na middernacht ophoudt te bestaan, maar dat vinden de mensen in de rij helemaal niet erg. Ze bestellen gewoon een drankje en gaan in de rij staan borrelen.

We struinen nog een middag rond in San Telmo, één van de oudste wijken van Buenos vol met (antiek)winkeltjes, cafés en waar op straat altijd de tango wordt gedanst. Op het belangrijkste pleintje ' plaza Dorrega' kijken we naar een mooie tango.

Na een last tango in Buenos Aires rijden we naar het vliegveld. Daar schrijven we deze laatste blog. Als we morgen wakker worden is het winter in Nederland.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade