El ejecutivo de Chubut

7 maart 2013 - Bariloche, Argentinië

Het is zondagavond al half 10 geweest als onze nachtbus van El Ejecutivo de Chubut uit Puerto Madryn vertrekt. Gelukkig zijn we zo verstandig geweest om vantevoren al te eten, want de warme maaltijd wordt pas om 11 uur uitgedeeld, na een tussenstop in Trelew. Het hapje ziet er niet zo lekker uit en een glas wijn zit er dit keer ook niet in. We eten alleen het toetje: chocoladepudding. We hebben dit keer niet een cama-suite bus, maar een gewone cama. De slaapstoelen zijn minder comfortabel en de rugleuning kan niet helemaal neergeklapt. We zijn de volgende ochtend wat minder goed uitgeslapen. Blij dat we niet meer om half 7 's morgens in Esquel hoeven uit te stappen, wat eigenlijk ons oorspronkelijke plan was. We rijden nu zonder overstap door naar Bariloche.
Het landschap is in de nacht volledig veranderd. De vlakke en dorre Patagonische steppe heeft plaatsgemaakt voor een frisgroen berglandschap. We passeren het als hippiedorp bekend staande El Bolson, maar de enige hippie die we daar zien is een rugzaktoerist op het busstation. Iets na 11 uur komen we aan in Bariloche. We hebben er dan een reis van bijna 14 uur en 925 kilometer op zitten.
De rest van de dag doen we het rustig aan, we slenteren een beetje door de stad, genieten van het uitzicht over het Nahuel Huapimeer en regelen een huurauto voor de komende 4 dagen.