Lazy days!

14 februari 2017 - Corn Island, Nicaragua

Super lazy days worden het op het strand in San Juan del Sur en op Big Corn!

Als we aankomen in San Juan del Sur is het al bijna avond. Een groot Christus beeld waakt over de baai. Wij kijken op het strand naar de zonsondergang, terwijl anderen aan het beachvolleyballen zijn. Een groepje Amerikanen doet met een biertje in de hand hetzelfde. Ze tonen vrolijk hun foto's. Ze worden iets minder enthousiast als ze onze wildlife foto's en filmpjes van de apen en luiaards zien. 'Jullie hebben ze vast van National Geographic gehaald en op je telefoon gezet'! En dan krijgt Rien ook nog per ongeluk een biertje over zich heen. Het maakt ons niets uit. We zitten lekker op het strand naar de ondergaande zon te kijken. Dat is nog eens wat anders dan al die sneeuwfoto's uit Nederland! De volgende dag liggen we op het strand.

Onze lazy days zetten we voort op de Corn Islands. De eilandengroep ligt in de Caribische Zee en het bestaat uit de twee eilanden Big Corn en Little Corn. Op Big Corn liggen we hele dag op het strand. Af en toe stappen we van ons strandbedje af om even te eten of aan de bar cocktails te halen. De bar is een klein bootje op het strand. Alles op Big Corn is kleinschalig. Geen grote hotels, boulevards of disco's. Wel een prachtige blauwgroene zee, hagelwitte stranden, palmbomen en piña colodas! We eten 's avonds kreeft bij ons Italiaans hotelletje of bij de buren. De buren zijn Nederlanders die hebben meegedaan met Ik vertrek. Eind vorig jaar waren ze nog te zien in Ik vertrek - 10 jaar later. We kletsen elke dag even met de eigenaresse. Het is een leuk hotel met cabanas en een openlucht restaurant met lekkere cocktails. We kletsen ook elke dag met een groep enthousiaste gezellige Amerikanen die net voor het goede doel huizen hebben gebouwd in Estelí. We zien ze in ons hotel of op het strand. Het bevalt ons prima in het paradijs, maar na een aantal dagen is het tijd voor meer actie. We nemen afscheid van de groep en vliegen terug naar het vasteland van Nicaragua. Next stop is León!

1. Hanneke:
    20 februari 2017
    Wauw!!! Ik ben onder de indruk van jullie foto's en verhalen!! Geniet nog even! Liefs